tisdag 4 november 2014

Megiddo Måste Tala Om... Lite Allt Möjligt

Nicki Minaj Hordes Swedens President J. Megiddo
Vi måste tala lite om pengar... Men först och främst så lär jag säga att jag blivit onödigt försenad med det här inlägget, och som det utannonserades skulle jag ju snacka om Nicki Minaj, vilket jag också kommer att göra. Men jag tänker börja i en helt annan bägare, som är full av blod...
Den naturliga inställningen i den här scenen, Den Oheliga Metallen, Punken, och allt vad fan vi nu kallar det, är att pengar är skit. Begär man pengar för att lira är man girig. Men alla som säger att pengar enbart är av ondo och bla bla bla är hycklare. De tror att banden, som faktiskt begär vettiga summor i förhållande till deras utgifter enligt mig, stoppar pengarna i fickan och garvar hela vägen till banken. Det är förhållandevis fel, det gör de inte. Ett lysande exempel på det är Watain, som under deras festivalsommar inte drog en en endast krona i "lön", utan hela gaget lades på deras utomjordiska scenshow. Konstigt nog förespråkar publiken att det ska vara gammalt och rått, det ska vara en rå men påkostad scenshow, och man ska inte tjäna något. Well... Det är just det Watain måhända har gjort, men i brist på intelligens och förståelse vill den subkulturella publiken både ha kakan och girigt smaska i sig den. Hoppas ni förstår vad jag menar? Och vad fan har det här med Nicki Minaj att göra? Som de flesta kanske vet är i den där sfären av musikbranschen att man inte kan "se ut hur fan som helst", för att uttrycka det krasst. Pengarnas vikt här återigen. Personligen tycker jag att hon är extremt begåvad, men även jävligt snygg. Vad har hennes snygghet då med pengar att göra? Se bilden där nere.

Kalla mig gärna ett ytligt, pengaglorifierande sexistsvin, men jag väljer Nicki till höger vilken dag i veckan som helst. Och betvivlar att den vänstra Nicki hade kommit ut med sin fantastiska musik med den där trötta uppsynen. Och den röda, påtända tråden? De pengar artister tjänar går till största del till att återinvesteras i musiken, scenshowen, videos och så vidare och så vidare. Och själva artisterna tar inte ut lika mycket lön som man tror. Så vad är felet i att ta ut gager om man får ett stort artisteri för det? Inget, det är för eran, publikens, skull. Ursäkta om jag babblar och blir långrandig, nu ska jag ta en bärs och runka till Anaconda-videon!

//Megiddo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar